Online videokurz E-Bezpečí pro rodiče obsahuje inovovaný modul o rizikových výzvách. Více zde.
Vážení rodiče, drazí učitelé, vzhledem k tragickým událostem spojeným s napodobením rizikové výzvy blackout challenge jsme pro rodiče, pedagogy a...
Nová knížečka o kyberšikaně pro žáky v novém designu je ke stažení zde.
Před několika týdny jsme upozornili na rizika (ale samozřejmě i příležitosti), která jsou spojena s masovým rozvojem umělé inteligence (neurálních sítí), především pak modelu GPT3 od OpenAI. Za poměrně krátkou dobu byla publikována nová, propracovanější verze, která umožňuje generovat srozumitelné texty ještě lépe, než tomu bylo před půl rokem. Nově byl také spuštěn ChatGPT, který je optimalizován pro využití právě v rámci mezilidské, respektivě “lidsko-strojové” komunikace. Jakým způsobem tyto technologie promění svět? A jaká rizika jsou s aktivním využíváním AI spojena, třeba v akademické a vědecké oblasti? O tom všem v našem dnešním textu.
Nestihli jste letos naše webináře zaměřené na podporu mediální gramotnosti? Nevadí, máme pro vás záznam! Živě je to ale lepší! :-)
Příspěvek z konference Digitální wellbeing dětí - Aktuální rizika pohledem projektu E-Bezpečí..
Právě v těchto dnech vychází na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci nová knížka Bezpečné chování na internetu pro kluky a pro holky, která je určena především učitelům a žákům. Své využití však najde také u rodičů, které v ní mohou najít širokou paletu témat, která mohou se svými dětmi probírat např. v rámci preventivních aktivit. Bonusem je, že publikace je v elektronické podobě učitelům či rodičům zcela zdarma.
V novém díle Abecedy médií si vysvětlíme, co jsou dezinformace, misinformace a malinformace.
Projekt E-Bezpečí nabízí pedagogům (a studentům učitelství) do konce letošního roku řadu kurzů orientovaných na online bezpečnost v prezenční a online podobě, a to zcela zdarma.
16. listopadu proběhla v aule Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci další hybridní vzdělávací akce projektu CEDMO Pravda a lež v online světě zaměřená na posilování mediální gramotnosti pedagogů, studentů učitelství, ale také žurnalistů a dalších cílových skupin. V průběhu dvouhodinové interaktivní přednášky se publikum seznámilo s problematikou dezinformací, misinformací a malinformací, zvláště pak ocenilo širokou paletu konkrétních aktivit zaměřených na posilování mediální gramotnosti dětí, které lze s úspěchem realizovat ve školním prostředí - napříč různými předměty.