Kdo radí, kam máte investovat své peníze, nemusí mít vždy na prvním místě vaše zájmy. Česká národní banka proto upozorňuje na takzvané finfluencery i provizní poradenství a naznačuje, že je čeká tvrdý zásah. Na TikToku, Instagramu, YouTube, ale i na placených platformách jako Patreon přibývají zástupy mladých tvůrců, kteří radí, kam investovat. Fenomén tzv. finfluencerů oslovuje hlavně mladší generaci, často bez zkušeností. Česká národní banka (ČNB) proto v lednu varovala, že část těchto aktivit už spadá pod regulaci, kterou má právě ČNB na starosti, a spustila také informační kampaň. Zároveň ale upozorňuje i na další slabé místo tuzemského trhu – finanční poradce placené čistě z provizí, jejichž motivace nemusí vždy odpovídat zájmům klienta. Proč se ČNB aktuálně zabývá těmito oblastmi a jak se na ně dívá, vysvětluje v rozhovoru pro SZ Byznys člen bankovní rady Jan Procházka. Více zde.