Remove
Kybernetická šikana je komplexní problém a neexistuje jednoznačný návod k jejímu řešení. Přesto mnohé případy z praxe ukazují, že se nejedná o věc zcela neřešitelnou, pokud se k ní přistupuje zodpovědně, s citem a odhodláním. Učitelé, v případě že se rozhodnou situaci ve škole řešit, volí různé strategie k tzv. uzdravení skupiny. Přinášíme Vám zde pohled jednoho z nich.
Prevence kyberšikany je pro řadu škol velmi ožehavé téma, které je nutné řešit včas. Právě prevence totiž přímo ovlivňuje výskyt sociálně-patologických fenoménů spojených s ICT ve školním prostředí. Řada škol bohužel prevenci řeší v situace, kdy ve škole již reálná kyberšikana (či jiné fenomény spojené s ICT) probíhá a je obtížné ji zastavit. V tomto příspěvku se stručně zamyslíme nad tím, jak by prevence mohla probíhat a jakých chyb se při prevenci kyberšikany vyvarovat.
Kyberšikana je fenomén, který se v poslední době objevuje na předních stránkách celostátních deníků, reportáže o kyberšikaně se staly běžnou součástí zpravodajských relací, projekty, zaměřené na prevenci kyberšikany, vznikají a rostou, jako houby po dešti. Kyberšikana je zajímavé, aktuální téma již proto, že se případy kyberšikany objevují téměř na každé škole a velké procento děti zažilo kyberšikanu na vlastní kůži.
Celá řada institucí, projektů a jednotlivců se snaží s kyberšikanou bojovat, jako účinný nástroj se jeví zejména terénní prevence a přímá práce s cílovou skupinou, tedy dětmi. Jaké jsou však vlastně příčiny kyberšikany?