Remove
Podle průzkumu společnosti Seznam.cz “Rodičovská kontrola” (listopad 2015) pravidelně kontroluje aktivity svých dětí v prostředí internetu pouze 43 % rodičů, z nich velká část pouze namátkově. Některou z bezpečnostních aplikací pak svým dětem instaluje přibližně polovina z nich.
V poslední letech se často diskutuje o konceptech tzv. digitálního rodičovství. Digitální rodičovství je zjednodušeně koncept výchovy, ve které rodič aktivně podporuje rozvoj informační a komunikační gramotnosti svého dítěte, ale také rozvíjí další složky jeho dítěte (zejména sociální dovednosti, kritické myšlení, mediální gramotnost apod.). V digitálním rodičovství je důraz kladen také na bezpečné používání ICT a podporu jeho aktivního využívání. V následujícím textu se zaměříme právě na tento koncept.
I v průběhu prázdnin tým projektu E-Bezpečí Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci intenzivně pracoval na preventivních aktivitách zaměřených na děti a jejich rodiče. Výsledkem je několik velmi zajímavých projektových dnů, které výrazným způsobem podpořili prevenci v oblasti rizikového chování v prostředí internetu.
Výzkumné šetření, realizované ve Spojených státech amerických, se zaměřilo na analýzu obav rodičů o bezpečnost jejich dětí na internetu. Výzkumný tým zjistil, že míra znepokojení rodičů se může lišit podle jejich rasy, etnické příslušnosti či vzdělání.
Komentář: Blokovat nebo neblokovat dezinformační weby? To je oč tu běží.
Měly by školy řešit kyberšikanu, ke které dochází i mimo výuku? Existuje řada situací, kdy ano.
Komentář: Mají učitelé právo na šíření dezinformací mezi své žáky?
Smishing čili phishing realizovaný prostřednictvím SMS opět řádí
Jak funguje anonymní režim v internetovém prohlížeči?