Remove
Přemýšleli jste někdy o tom, jaká témata z oblasti počítačové bezpečnosti a prevence rizikového chování v online prostředí ve škole učit? Pomoci by vám mohl dokument, na kterém pracovně v E-Bezpečí děláme a který jsme pojmenovali: Kurikulum počítačově bezpečnosti v prostředí základní školy. Aktuální (rozpracovanou) verzi si pak můžete prohlédnout níže (na materiálu pracujeme).
Každý z nás se rád obklopuje lidmi, kteří mají podobné názory na svět, podobně přemýšlejí, sledují podobná masmédia, ale mají také např. podobné životní podmínky. Toto funguje také na internetu, především v rámci sociálních sítí - každý z nás si vytváří okruh přátel a známých, kteří jsou nám názorové blízcí a reprezentují stejný (podobný pohled na svět). Stejně tak v online prostředí sledujeme, čteme a komentujeme převážně takový obsah, který odpovídá našemu vidění světa. Postupně se tak v prostředí sociálních sítí přestáváme setkávat s lidmi s odlišnými názory, přestaneme sledovat média, která neodpovídají našemu pohledu na svět, a začneme se uzavírat do tzv. sociálních bublin.
ICQ končí: Konec jedné éry internetové komunikace
Neviditelný útok: Homoglyfy a homografy jako zbraně kyberzločinců
Logo žáby neoznačuje hmyz v potravinách, jde o hoax
Trollí farmy - co jsou zač a jak fungují
Andrej Babiš se stal symbolem online podvodných investic, mnoho z nich zneužívá jeho podobu
Právě vychází příručka: Rizika spojená s umělou inteligencí pro seniory
Digitální wellbeing: Co to je a proč je důležitý?
AI a dezinformace: Jak umělá inteligence zasahuje do olympijských her v Paříži
Digitální závislost: Fenomén současnosti
Co je to FOPO? A jak se s ním vypořádat?
Jak lidé přicházejí o účty na Facebooku a jaké triky hackeři používají