Remove
Každý z nás se rád obklopuje lidmi, kteří mají podobné názory na svět, podobně přemýšlejí, sledují podobná masmédia, ale mají také např. podobné životní podmínky. Toto funguje také na internetu, především v rámci sociálních sítí - každý z nás si vytváří okruh přátel a známých, kteří jsou nám názorové blízcí a reprezentují stejný (podobný pohled na svět). Stejně tak v online prostředí sledujeme, čteme a komentujeme převážně takový obsah, který odpovídá našemu vidění světa. Postupně se tak v prostředí sociálních sítí přestáváme setkávat s lidmi s odlišnými názory, přestaneme sledovat média, která neodpovídají našemu pohledu na svět, a začneme se uzavírat do tzv. sociálních bublin.
Vážení kolegové, ve spolupráci se Safer Internet Centrum ČR startujeme nový výzkum zaměřený na dětské domovy s pracovním názvem Online svět v dětských domovech. Cílem našeho výzkumu je zjistit základní informace o využívání internetu a mobilních telefonů v dětských domovech a odhalit případná rizika jejich používání. Budeme velmi rádi, pokud se zapojíte do šíření výzkumných nástrojů.
Dotazník pro zaměstnance domova (vychovatelé)
Dotazník pro klienty dětských domovů (děti)
Tým E-Bezpečí & Safer Internet Centrum ČR
S hackerskými útoky prostřednictvím tzv. ransomware mají aktuálně zkušenost v USA, kde se útočníkům podařilo odstavit ropnou síť Colonial Pipeline. Ransomware způsobil mnoho problémů také v ČR, ohrozil provoz několika nemocnic a dalších institucí. Proto rizika spojená s ransomware nepodceňujme, pravidelně zálohujme naše data (mimo disk s daty), aktualizujme, dodržujme bezpečnostní pravidla.
Komentář: Blokovat nebo neblokovat dezinformační weby? To je oč tu běží.
Měly by školy řešit kyberšikanu, ke které dochází i mimo výuku? Existuje řada situací, kdy ano.
Komentář: Mají učitelé právo na šíření dezinformací mezi své žáky?
Smishing čili phishing realizovaný prostřednictvím SMS opět řádí
Jak funguje anonymní režim v internetovém prohlížeči?