fbpx

Home Tiskové zprávy Odborníci z Univerzity Palackého se podílí na kampani společnosti Meta. Cílem je zvýšit povědomí o bezpečnostních nástrojích mezi mladými uživateli

Remove


1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 3.31 (8 Votes)

mini_meta_logo.pngMeta spouští v České republice a dalších evropských státech kampaň s názvem „Moje Místo”. Cílem je zvýšit mezi uživateli povědomí o již existujících nástrojích, které mohou použít pro zvýšení vlastní bezpečnosti a ochrany soukromí během užívání sociálních sítí Facebook a Instagram. Meta připravila kampaň po konzultacích s mladými uživateli obou platforem. V Česku se na ní podílí odborníci z projektu E-bezpečí Univerzity Palackého, který se zaměřuje na bezpečnost dětí v online prostředí.

meta_graf.png

„Společně chceme chránit uživatele při používání internetových platforem a aplikací, to je důvodem naší spolupráce se společností Meta. Lidé se musí na internetu cítit bezpečně a kampaň „Moje Místo” tomu výrazně napomáhá. Kampaně tohoto typu jsou navíc přínosné nejen pro děti, ale i pro rodiče, kteří je mohou využít k otevření diskuse se svými potomky,” říká Kamil Kopecký, vedoucí projektu E-bezpečí a Centra prevence riskantní virtuální komunikace na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci.

„Moje Místo” připomíná nástroje jako:

Skrytá slova – funkce, která skrývá žádosti o zprávy, které nechcete číst, včetně nevhodných komentářů, takže je neuvidíte vy ani vaši sledující

Zprávy, komentáře, označení/zmínky – funkce, která vám dává kontrolu nad tím, kdo vás může kontaktovat

Nastavení denních limitů – funkce, která vás pravidelně upozorní o přestávce, kterou by bylo vhodné si od Instagramu udělat a věnovat se i jiným věcem

Omezení – funkce, která vám umožňuje vytvořit si seznam lidí, které jste si přidali do přátel, ale nechcete s nimi sdílet svůj obsah

Tvoje aktivita – funkce, která vás nechává nahlédnout do shrnutí vaší aktivity a umožňuje vám spravovat, co na Facebooku sdílíte

Série videí, která kreativním způsobem zvyšuje povědomí o šesti bezpečnostních nástrojích na Facebooku a Instagramu, byla vytvořena belgickou 3D ilustrátorkou a animátorkou Loulou João. Pomocí 3D softwaru vytváří vlastní unikátní realitu: digitální svět skládající se z postaviček a objektů z cukrové polevy. V rámci kreativy kampaně vidíme tyto postavičky prožívat dobrodružství, která představují kontrolu nad jejich bezpečností a online zkušenostmi.

Meta investuje vysoké částky do bezpečnosti i zabezpečení a zavádí nástroje, které mohou pomoci mladým lidem získat pozitivní zkušenost s používáním služeb a platforem, které firma provozuje. „Chceme lidem dávat možnost vytvářet a sdílet otevřenější a propojenější svět. Toho je možné dosáhnout pouze pokud se v našich aplikacích budou cítit bezpečně,” doplňuje Jakub Turowski, Public Policy Director pro střední a východní Evropu Meta Platforms.

 


Projekt E-Bezpečí je vítězným projektem národního kola Evropské ceny prevence kriminality.

pohar

Partneři a spolupracující instituce

 

Generální partner projektu E-Bezpečí

logo o2

Další partneři a spolupracující instituce

 logo nadaceo2logo googlelogo msmtlogo mvcrlogo olomouclogo olomouckykrajlogo ostravalogo avastlogo hoaxlogo policielogo proglaslogo rozhlaslogo aukrologo linkabezpecilogo bsologo csoblogo pcentrumlogo microsoft bwlogo czniclogo nukiblogo podanerucelogo googleovachamp_logo.png

 

We use cookies

Na naší webové stránce používáme cookies. Některé z nich jsou nutné pro běh stránky, zatímco jiné nám pomáhají vylepšit vlastnosti stránky na základě uživatelských zkušeností (tracking cookies). Sami můžete rozhodnout, zda cookies povolíte. Mějte prosím na paměti, že při odmítnutí, nemusí být stránka zcela funkční.