Remove
Pojem “youtuber“ si většina z nás spojuje s člověkem, který na internetovém serveru YouTube publikuje video tvorbu za účelem oslovit a pobavit ostatní uživatele. V českém prostředí je tento fenomén reprezentován většinou mladšími lidmi, kteří prostřednictvím svých videí získali značnou popularitu a jsou vnímáni jako účinný marketingový nástroj. Ovšem málokoho napadne, že tento fenomén se netýká pouze jednotlivců.
V našem předchozím textu jsme se zaměřili na fenomén nebezpečné hry (memu, výzvy) s názvem modrá velryba. K jeho správnému pochopení si však musíme vysvětlit, proč a v jakém prostředí tento fenomén vznikl.
V souvislosti s využíváním sociální sítě Facebook se velmi často diskutuje o tom, zdali se děti v prostředí Facebooku mohou stát obětí rizikových komunikačních forem (sociálně-patologických jevů), jako je např. kyberšikana či kybergroomingem. V dnešním textu se pokusíme zaměřit právě na tuto oblast.
Modrá velryba, hra, před kterou v těchto dnech varuje policie a která si našla cestu i do českého Internetu. Masově se šíří mezi uživateli sociálních sítí a prostřednictvím propracovaného systému kurátorů nutí děti plnit destruktivní úkoly vedoucí k sebepoškozování a dokonce i k sebevraždě. Stovky zdokumentovaných sebevražd. Také jste uvěřili a bojíte se o své děti? Pak se nebojte, vše je jinak, než se zdá…
Pro server www.budulinek.cz, který se zaměřuje na ochranu dětí před nebezpečnými výrobky, jsme připravili sérii článků o rizikovém chování v kyberprostoru. V první díle našeho cyklu o temnějších místech internetu se zaměříme na české děti v prostředí sociální sítě Facebook.
Sociální síť Facebook představuje největší sociální síť světa, kterou využívá téměř 1,5 miliardy uživatelů, což představuje přibližně polovinu světové populace lidí s přístupem na internet. Facebook je oblíbený nejen u dospělých, ale také dětí, které Facebook aktivně využívají již od útlého věku.