Remove
Umělá inteligence (AI) už dávno není jen futuristickým pojmem – stává se každodenním pomocníkem učitelů, studentů i školních administrátorů. A právě proto vznikla unikátní příručka „Jak využít AI (nejen) ve školství – 101 tipů“, kterou připravil Karel Klatovský, expert na technologie ve vzdělávání a dlouholetý pedagog.
Kdo se zajímá o dění v AI vidí, že není den, kdy by se nepsalo o nějakém AI nástroji. A kdo se o AI nezajímá, tak už o různých nástrojích slyšel stejně určitě taky. Jedním z nich je i Copilot od Microsoftu, který je i součástí školních účtů. A protože těch variant Copilotu je více i co se dostupnosti, možností a způsobů využití týče, přišel asi ten správný čas si v nich udělat trochu přehled.
Nedávný výzkum Kalifornské univerzity v San Diegu přinesl překvapivé zjištění: umělá inteligence GPT-4.5 od OpenAI dokáže v konverzaci tak dobře napodobit člověka, že oklame většinu lidí. V testech byla tato AI považována za člověka v 73 % případů. Co to znamená pro naši budoucnost?
Google na své konferenci I/O 2025 představil nový model pro generování videí – Veo 3. Ten přináší zásadní pokrok v oblasti umělé inteligence: dokáže totiž tvořit videa nejen s realistickým obrazem, ale také se synchronizovaným zvukem včetně dialogů, hudby i zpěvu.
Společnost OpenAI uvedla na trh nový generátor obrázků integrovaný do modelu GPT‑4o, který nabízí uživatelům nebývalou tvůrčí svobodu. Tato inovace však vyvolává diskuse o etice a autorských právech v digitálním věku. Téměř kdokoli totiž může vytvářet obrázky, vycházející z grafického stylu nejrůznějších filmových studií.
Strana 1 z 3