Na začátku září musely kvůli anonymním hrozbám bombovými útoky školy opakovaně evakuovat své žáky. Dopadení reálných pachatelů bude kvůli dobře...
Americká společnost OpenAI se otřese v základech, vedení společnosti totiž opouštějí hned tři vrcholní manažeři. Technologická ředitelka Mira...
Novinka pro všechny začínající vědce (ale třeba i studenty), kteří bojují s rešeršemi, statistickým vyhodnocením dat, psaním vědeckých paperů apod....
Poradna projektu E-Bezpečí UP v roce 2018 zachytila 15 případů, ve kterých byla webkamera využita k útoku na jiné uživatele internetu. Cílem jsou jak děti, tak i dospělí. Univerzitní informační centrum a obchod UPoint proto zareagoval na zvýšenou obavu o bezpečnost na internetu a zařadil do svého sortimentu posuvnou krytku na webovou kameru, pomocí které uživatel mechanicky reguluje, kdy je možné se skrze kameru „dívat“.
Termín sharenting (oversharenting) označuje nadměrné používání sociálních médií (a obecně internetových služeb) rodiči, kteří sdílejí obsah, ve kterém figurují jejich vlastní děti. Sharenting je vlastně kombinací slov share (sdílet) a parenting (rodičovství) a můžeme si ho představit jako nadměrné sdílení fotografií či videí vlastních dětí (zpravidla bez jejich souhlasu), zakládání profilů dětí v rámci různých druhů online služeb (bez jejich souhlasu) - v extrémních podobách zakládání prenatálních profilů, zakládání různých druhů online deníčků, ve kterých je život dítěte monitorován den po dni, měsíc po měsíci apod.
A máme tu další čerstvou podvodnou reklamu cílenou především na seniory, kterou jsme objevili v reklamní síti serveru Blesk.cz právě dnes (5. 1. 2019). Jde o reklamu na zázračný prostředek na bolest kloubů Sustafix - scénář je již klasický - podvodná stránka, falešný dr. Paul Donovan, fotky z databank, falešní neexistující recenzenti, falešný generátor aktuálních nákupů, časový limit pro nákup, cena mastičky zázračně snížena o 50 procent na pouhých 865 Kč.
V minulých letech poměrně pravidelně poradna projektu E-Bezpečí zachycovala případy kyberšikany, které se odehrály v prostředí online služby Musical.ly. Služba Musical.ly byla primárně zaměřena na sdílení krátkých několikavteřinových videí, zaměřených většinou na hudební produkci či reprodukci. Každý uživatel Musical.ly pak mohl sdílet s ostatními třeba svá domácí videa a amatérské hudební videoklipy doplněné o různé filtry a efekty. Původní síť Musical.ly byla před více než rokem nahrazena novou službou/aplikací/sítí s názvem Tik Tok. A právě na ni se zaměříme v dnešním textu.
V reklamní síti serveru Novinky.cz (2. 1. 2019) se opět objevila podvodná reklama, jejímž cílem je vystrašit čtenáře a přimět je k nákupu zbytečného přípravku, který je zbaví fiktivního nebezpečí. Po podvodné reklamě Ling Fluent (zázračná výuka cizích jazyků), nefunkčních magických pyramidách a zázračných přípravcích na hubnutí tu opět po pár týdnech máme zázračný lék proti parazitům, kterými máme promořena naše těla.
Fact Ninja v boji proti neetickým kampaním
Kvíz: Základní terminologie spojená s online bezpečností
Právě vydáváme: Rizika spojená s umělou inteligencí (pro veřejnost)
Zneužívání umělé inteligence v kampani Donalda Trumpa
Meta odstranila tisíce účtů spojených se sextortion, vydírání však pokračuje dál
Jak podvodníci zneužívají popularitu umělé inteligence k šíření malwaru a phishingu
Poradna E-Bezpečí o letních prázdninách řešila desítky případů