Novinka pro všechny začínající vědce (ale třeba i studenty), kteří bojují s rešeršemi, statistickým vyhodnocením dat, psaním vědeckých paperů apod....
Novinka! Jednotliví zájemci o přístup do videokurzu Základy umělé inteligence se nyní mohou registrovat do našeho inovovaného kurzu přímo na webu a...
Zapojte své žáky do průzkumu, který se zaměřuje na to, jak používají umělou inteligenci - a to jak doma, tak i ve škole. Zapojit se mohou zde.
Jak ukázal v roce 2012 výzkum E-Bezpečí (Rizika Internetové komunikace III), zhruba 10 % dětí šlo na schůzku s neznámým člověkem pouze na základě komunikace přes internet. Mluvíme tedy přibližně tisícovce dětí (z 10 000 oslovených), které někde minulý rok čekaly s napětím, zda dorazí skutečně jejich kamarád, kamarádka nebo láska na celý život. Ne všechny ale měly to štěstí, jak dokazují případy zaznamenané u nás a v zahraničí, a některé se staly obětí kybergroomingu, tedy zneužití internetové komunikace k sexuálním útokům na děti a mladistvé. Rozhodli jsme se dětem, ale nejen jim, povyprávět jeden příběh a nechat je vyzkoušet si takovou schůzku. Nanečisto.
Hranici do virtuálního světa už překročilo mnoho módních stylů a životních filozofií. Jejich zásady mohou sledovat téměř všichni. Příkladem je toho pro někoho specifický životní styl, pro většinu lidí ale nemoc zvaná mentální anorexie. Není pochyb o tom, že spletité kořeny této nemoci získávají v online prostředí na síle. Zkuste si představit, že se někdo jménem Ana chce stát vaším partnerem. Jeho nabídka je nekompromisní, ale vy s ní nebudete souhlasit. Proč si taky nechat poroučet a diktovat, co je správné? Co když se k Anině nabídce ale dostane vaše dítě? Bude umět odolat tlaku médií, dopisu od Any a tzv. Thinspiracím? To vše na vaše ratolesti může čekat na tzv. pro-ana blogu.
Vzhledem k tomu, že projekt E-Bezpečí je realizován na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, využívá k propagaci témat spojených s bezpečnějším používáním internetu rovněž potenciálů svých studentů – budoucích asistentů pedagogů, učitelů, případně sociálních pracovníků. Kromě výběrových workshopů, přednášek či odborných stáží a praxí (realizovaných např. v rámci projektu E-Synergie), kterých se studenti účastní, nabízí pracovníci projektu studujícím možnost vytvářet různé typy závěrečných prací zaměřených na výše uvedené téma.
V průběhu dubna 2012 byly publikovány unikátní výsledky výzkumu Univerzity v Britské Kolumbii (Kanada), které srovnávají tradiční šikanu a kyberšikanu. Potvrzují, že dynamika kyberšikany je jiná, než u tradiční šikany, čemuž je třeba přizpůsobit preventivní programy a specifickou intervenci.
Výzkum, zahrnující téměř 18000 respondentů ve věku 10-18 let, potvrdil, že cca 25-30 procent oslovených dětí bylo zapojeno do kyberšikany. Co je ale velmi důležité: 95 % vnímalo kyberšikanu pouze jako vtip, který neměl oběti ublížit, pouze 5 % respondentů připustilo, že kyberšikana probíhala s úmyslem ublížit druhému člověku. Dr. Jennifer Shapka, jedna z realizátorů výzkumu, uvádí, že "mladí lidé podceňují dopad kyberšikany na oběť (i když je kyberšikana myšlena jako žert)".
Fact Ninja v boji proti neetickým kampaním
Právě vydáváme: Rizika spojená s umělou inteligencí (pro veřejnost)
Kvíz: Základní terminologie spojená s online bezpečností
Zneužívání umělé inteligence v kampani Donalda Trumpa
Meta odstranila tisíce účtů spojených se sextortion, vydírání však pokračuje dál
Jak podvodníci zneužívají popularitu umělé inteligence k šíření malwaru a phishingu
Poradna E-Bezpečí o letních prázdninách řešila desítky případů