Na začátku září musely kvůli anonymním hrozbám bombovými útoky školy opakovaně evakuovat své žáky. Dopadení reálných pachatelů bude kvůli dobře...
Americká společnost OpenAI se otřese v základech, vedení společnosti totiž opouštějí hned tři vrcholní manažeři. Technologická ředitelka Mira...
Novinka pro všechny začínající vědce (ale třeba i studenty), kteří bojují s rešeršemi, statistickým vyhodnocením dat, psaním vědeckých paperů apod....
Co je phishing, jak jej rozpoznat a na co si dát pozor? Prozradíme v našem videu.
Víte, proč by se děti neměly před usnutím dívat na puštěný monitor či displej? A co je to tzv. modré světlo? A jak působí na náš spánek? O tom všem v naší nové animaci.
Videopřednáška, která v různých variacích zazněla na konferencích v Plzni, Olomouci a Brně o aktuální trendech v kybernetické kriminalitě pohledem online poradny projektu E-Bezpečí.
Revenge porn (porno-pomsta) označuje typ útoku, kdy dochází ke kyberšikaně konkrétních osob (zpravidla žen) prostřednictvím šíření dehonestujících sexuálně explicitních fotografií či videí obětí jejich expartnery či dalšími osobami. Revenge porn je průvodním jevem tzv. „nezvládnutých rozchodů“ (rozchod, který nekončí smírem mezi partnery) či přímo trestného činu Nebezpečné pronásledování (tzv. stalking).
V České republice se tento fenomén objevil masově v souvislosti s fenoménem tzv. „roztahovaček“ – otevřených skupin v prostředí sociálních sítí, ve kterých docházelo k masivnímu šíření sexuálně explicitních materiálů dívek. Velká část obsahu byla tvořena materiály na hraně pornografie (často zachycujícími i osoby mladší 18 let).
Bezpečná a kvalitní ICT infrastruktura se stává v souvislosti s rychlým a rostoucím přílivem technologií do škol zásadní a klíčovou oblastí. Statisticky se blížíme k poměru jednoho zařízení (např. počítač či tablet) na jednoho studenta. Školy začínají v současnosti stále častěji využívat digitální zdroje (digitální obsah, digitální nástroje, digitální hodnocení, administrativní aplikace apod.). To způsobuje, že se ve školských institucích, respektive v jejich datových a cloudových úložištích, začíná shromažďovat mnohem více dat a informací než v předchozích letech. Další výzvou pro objem dat ve školách bylo více než roční distanční vzdělávání, během kterého většina učitelů zdigitalizovala své vzdělávací zdroje. Další velké množství nových digitálních zdrojů a dat vytvořili samotní žáci a studenti. Z tohoto důvodu byla vytvořena edukační videa, díky kterým si mohou ředitelé a učitelé lépe uvědomit možná rizika digitálních technologií a virtuálního prostředí a mohou tak efektivněji identifikovat kritická místa své či školní digitální infrastruktury a pomocí jednotlivých bezpečnostních a preventivních kroků tato rizika a hrozby minimalizovat.
Fact Ninja v boji proti neetickým kampaním
Kvíz: Základní terminologie spojená s online bezpečností
Právě vydáváme: Rizika spojená s umělou inteligencí (pro veřejnost)
Zneužívání umělé inteligence v kampani Donalda Trumpa
Meta odstranila tisíce účtů spojených se sextortion, vydírání však pokračuje dál
Jak podvodníci zneužívají popularitu umělé inteligence k šíření malwaru a phishingu
Poradna E-Bezpečí o letních prázdninách řešila desítky případů