Poprvé po 15 letech Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy nepodpořilo naše vzdělávací aktivity pro žáky v oblasti online bezpečnosti,...
Každý den za vás E-Bezpečí bojuje na internetu a pomáhá stovkám dětí i dospělých, pro klienty vše děláme zadarmo. Podpořte nás a udržte naše služby....
Zajímá vás, odkud chodí do poradny jednotlivé případy? Mrkněte na naši online mapu!
V dnešním dílu našeho cyklu o online podvodech se zaměříme na SCAM. Vysvětlíme si, co je to scam419, romance scam či CEO scam. Sledujte, sdílejte a odebírejte.
Co je phishing, jak jej rozpoznat a na co si dát pozor? Prozradíme v našem videu.
Víte, proč by se děti neměly před usnutím dívat na puštěný monitor či displej? A co je to tzv. modré světlo? A jak působí na náš spánek? O tom všem v naší nové animaci.
Videopřednáška, která v různých variacích zazněla na konferencích v Plzni, Olomouci a Brně o aktuální trendech v kybernetické kriminalitě pohledem online poradny projektu E-Bezpečí.
Revenge porn (porno-pomsta) označuje typ útoku, kdy dochází ke kyberšikaně konkrétních osob (zpravidla žen) prostřednictvím šíření dehonestujících sexuálně explicitních fotografií či videí obětí jejich expartnery či dalšími osobami. Revenge porn je průvodním jevem tzv. „nezvládnutých rozchodů“ (rozchod, který nekončí smírem mezi partnery) či přímo trestného činu Nebezpečné pronásledování (tzv. stalking).
V České republice se tento fenomén objevil masově v souvislosti s fenoménem tzv. „roztahovaček“ – otevřených skupin v prostředí sociálních sítí, ve kterých docházelo k masivnímu šíření sexuálně explicitních materiálů dívek. Velká část obsahu byla tvořena materiály na hraně pornografie (často zachycujícími i osoby mladší 18 let).
Bezpečná a kvalitní ICT infrastruktura se stává v souvislosti s rychlým a rostoucím přílivem technologií do škol zásadní a klíčovou oblastí. Statisticky se blížíme k poměru jednoho zařízení (např. počítač či tablet) na jednoho studenta. Školy začínají v současnosti stále častěji využívat digitální zdroje (digitální obsah, digitální nástroje, digitální hodnocení, administrativní aplikace apod.). To způsobuje, že se ve školských institucích, respektive v jejich datových a cloudových úložištích, začíná shromažďovat mnohem více dat a informací než v předchozích letech. Další výzvou pro objem dat ve školách bylo více než roční distanční vzdělávání, během kterého většina učitelů zdigitalizovala své vzdělávací zdroje. Další velké množství nových digitálních zdrojů a dat vytvořili samotní žáci a studenti. Z tohoto důvodu byla vytvořena edukační videa, díky kterým si mohou ředitelé a učitelé lépe uvědomit možná rizika digitálních technologií a virtuálního prostředí a mohou tak efektivněji identifikovat kritická místa své či školní digitální infrastruktury a pomocí jednotlivých bezpečnostních a preventivních kroků tato rizika a hrozby minimalizovat.
Fenomén svlékacích aplikací - počet případů roste, obrana je obtížná
Neviditelný útok: Homoglyfy a homografy jako zbraně kyberzločinců
Andrej Babiš se stal symbolem online podvodných investic, mnoho z nich zneužívá jeho podobu
Trollí farmy - co jsou zač a jak fungují
Logo žáby neoznačuje hmyz v potravinách, jde o hoax
ICQ končí: Konec jedné éry internetové komunikace
Digitální wellbeing: Co to je a proč je důležitý?
AI a dezinformace: Jak umělá inteligence zasahuje do olympijských her v Paříži
Digitální závislost: Fenomén současnosti
Co je to FOPO? A jak se s ním vypořádat?
Jak lidé přicházejí o účty na Facebooku a jaké triky hackeři používají