Praha - Počet kybernetických hrozeb šířených prostřednictvím elektronické pošty vzrostl ve třetím čtvrtletí v Česku o 73 procent. Je to druhý...
Díky projektové podpoře (projekt CEDMO 2) z Národního plánu obnovy nabízíme vzdělávací akce (přednášky/besedy) zaměřené na úvod do problematiky umělé...
V těchto dnech ve spolupráci s Českou televizí - ČT EDU připravujeme nové pořady zaměřené na podporu mediální výchovy a mediální gramotnosti. Do...
V rámci projektu Buď v bezpečí, který řešíme společně s Policejním prezidiem ČR, jsme pro policisty OTP, učitele základních škol a také rodiče připravili sadu přehledových listů, které jsou zaměřeny na kyberšikanu, sexting, kybergrooming a další rizikové jevy, se kterými se mohou děti v prostředí internetu setkat. Přehledové listy jsou nyní k dispozici v elektronické podobě (PDF).
Internetové bazary a inzertní portály, jako např. Bazoš.cz, Sbazar.cz, Hyperinzerce, Avízo.cz, Annonce apod., jsou plné inzerátů a lákavých nabídek prodeje nejrůznějšího zboží. Můžeme zde velmi levně nakoupit, ale také narazit i na falešné nabídky neexistujícího zboží.
Jen málokdo odolá pokušení nakoupit zboží, byť již použité, za příznivou cenu. A k tomu nám skvěle slouží tzv. aukční portály, tedy www prezentace na internetu, na nichž probíhá elektronická aukce se zbožím či službami, při které není cena zboží předem stanovena a určí se až během dražby v soutěži mezi několika nakupujícími a prodejci.
Nakupování v e-shopech (internetových obchodech) je mezi lidmi stále více populární. Dokladem toho je zjištění Českého statistického úřadu (ČSÚ), podle kterého mělo v minulém roce (tj. 2015) zkušenost s nákupem zboží v e-shopu celkem 42 % Čechů a počet nakupujících přes internet nadále stoupá.
Tytam jsou doby, kdy si stačilo hlídat peněženku v kapse. V současné době specializovaný Finanční analytický útvar (FAÚ) řeší týdně až 15 případů, kdy podvodník vybere peníze přímo z účtu své oběti. Více zde.
Dva ze tří největších mobilních operátorů – O2 Czech Republic a Vodafone – aktivně vzdělávají své zaměstnance ve vybraných tématech internetové bezpečnosti. Usilují tak nejenom o zvýšení bezpečnosti svých vlastních služeb, ale posilují také prevenci a intervenci v oblasti bezpečnějšího chování zaměstnanců v online prostředí.