Na začátku září musely kvůli anonymním hrozbám bombovými útoky školy opakovaně evakuovat své žáky. Dopadení reálných pachatelů bude kvůli dobře...
Americká společnost OpenAI se otřese v základech, vedení společnosti totiž opouštějí hned tři vrcholní manažeři. Technologická ředitelka Mira...
Novinka pro všechny začínající vědce (ale třeba i studenty), kteří bojují s rešeršemi, statistickým vyhodnocením dat, psaním vědeckých paperů apod....
Přemýšleli jste někdy o tom, jaká témata z oblasti počítačové bezpečnosti a prevence rizikového chování v online prostředí ve škole učit? Pomoci by vám mohl dokument, na kterém pracovně v E-Bezpečí děláme a který jsme pojmenovali: Kurikulum počítačově bezpečnosti v prostředí základní školy. Aktuální (rozpracovanou) verzi si pak můžete prohlédnout níže (na materiálu pracujeme).
Každý z nás se rád obklopuje lidmi, kteří mají podobné názory na svět, podobně přemýšlejí, sledují podobná masmédia, ale mají také např. podobné životní podmínky. Toto funguje také na internetu, především v rámci sociálních sítí - každý z nás si vytváří okruh přátel a známých, kteří jsou nám názorové blízcí a reprezentují stejný (podobný pohled na svět). Stejně tak v online prostředí sledujeme, čteme a komentujeme převážně takový obsah, který odpovídá našemu vidění světa. Postupně se tak v prostředí sociálních sítí přestáváme setkávat s lidmi s odlišnými názory, přestaneme sledovat média, která neodpovídají našemu pohledu na svět, a začneme se uzavírat do tzv. sociálních bublin.
V posledních třech letech internet doslova zaplavily desítky fact-checkingových iniciativ, které se zaměřují na ověřování informací cirkulujících ve virtuálním prostoru. Záměr je jistě celospolečensky prospěšný a pro dobré fungování společnosti je jistě žádoucí znát fakta a umět je oddělit od dojmů, spekulací a konspirací. Bohužel tento trend s sebou nese jeden velký problém - vedle kvalitních a renomovaných factcheckingových komunit a organizací internet zaplavily desítky stránek a skupin, které sice hovoří o tom, že se zabývají ověřováním dezinformací (a mají to také ve svém názvu), ve skutečnosti však mnohé dezinformace aktivně šíří.
Proč vlastně vzniká kyberšikana? Co děti motivuje k tomu, aby ji páchaly? To vše v přehledném videu.
Mýtů o pachatelích online sexuálních útoků na děti je skutečně mnoho. V našem grafickém miniseriálu si představíme ty nejznámější z nich...
Fact Ninja v boji proti neetickým kampaním
Kvíz: Základní terminologie spojená s online bezpečností
Právě vydáváme: Rizika spojená s umělou inteligencí (pro veřejnost)
Zneužívání umělé inteligence v kampani Donalda Trumpa
Meta odstranila tisíce účtů spojených se sextortion, vydírání však pokračuje dál
Jak podvodníci zneužívají popularitu umělé inteligence k šíření malwaru a phishingu
Poradna E-Bezpečí o letních prázdninách řešila desítky případů