Každý den za vás E-Bezpečí bojuje na internetu a pomáhá stovkám dětí i dospělých, pro klienty vše děláme zadarmo. Podpořte nás a udržte naše služby....
Zajímá vás, odkud chodí do poradny jednotlivé případy? Mrkněte na naši online mapu!
Firma Eset podpořila E-Bezpečí, velmi děkujeme!
8. září 2022 zemřela ve věku 96 let britská královna Alžběta II. Bezprostředně po jejím úmrtí zaplavily média zprávy informující o jejím životě, o jejích úspěších a dlouhém období panování. Současně s nimi se však okamžitě objevily konspirace a dezinformace, které jsou s touto významnou panovnicí spojeny. V dnešním textu si představíme alespoň ty nejznámější z nich.
S online hrami se pojí řada problémů. A právě na ně upozorňuje naše nová animace, kterou jsme společně s Ministerstvem vnitra ČR připravili pro projekt Bezpečně v kyber!
Před časem oběhla svět falešná fotografie francouzského vědce Étienna Kleina, která měla zachycovat hvězdu Promixu Centauri pořízenou novým James Webb Space Telescope a kterou sdílel 22. července 2022 na sociální síti Twitter, Ve skutečnosti se však jednalo o obrázek plátku španělského salámu chorizo. Fotografii však sdílely tisíce lidí a rozšířila se velmi rychle sociálními sítěmi. Vědec prý chtěl upozornit na bezhlavé sdílení neověřených informací na sociálních sítích, podle mého názoru však tímto vědu spíše trošku poškodil. A právě tomuto tématu se věnuje můj dnešní komentář.
Meta spouští v České republice a dalších evropských státech kampaň s názvem „Moje Místo”. Cílem je zvýšit mezi uživateli povědomí o již existujících nástrojích, které mohou použít pro zvýšení vlastní bezpečnosti a ochrany soukromí během užívání sociálních sítí Facebook a Instagram. Meta připravila kampaň po konzultacích s mladými uživateli obou platforem. V Česku se na ní podílí odborníci z projektu E-bezpečí Univerzity Palackého, který se zaměřuje na bezpečnost dětí v online prostředí.
„Při brouzdání internetem jsem si všiml reklamy, která nabízí zajímavé zhodnocení peněz. Reklama je topovaná, dobře udělaná, dokonce se tam vyjadřovala nějaká celebrita. No a pokud je tváří takové reklamy známá osobnost, asi není důvod se hned něčeho obávat. Když to blíže prohlížím, je zde i nějaké hodnocení a kupodivu samé kladné. Na první pohled se mi to zdá reálné, není to přestřelené. Proč to nezkusit s menší částkou?
Centrum prevence rizikové virtuální komunikace Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci ve spolupráci s Odborem prevence Ministerstva vnitra ČR připravili projekt zaměřený na podporu prevence rizikového chování v online prostředí s názvem Prevence v kyber!
Fenomén svlékacích aplikací - počet případů roste, obrana je obtížná
Neviditelný útok: Homoglyfy a homografy jako zbraně kyberzločinců
Andrej Babiš se stal symbolem online podvodných investic, mnoho z nich zneužívá jeho podobu
Trollí farmy - co jsou zač a jak fungují
ICQ končí: Konec jedné éry internetové komunikace
Logo žáby neoznačuje hmyz v potravinách, jde o hoax
Digitální wellbeing: Co to je a proč je důležitý?
AI a dezinformace: Jak umělá inteligence zasahuje do olympijských her v Paříži
Digitální závislost: Fenomén současnosti