V těchto dnech ve spolupráci s Českou televizí - ČT EDU připravujeme nové pořady zaměřené na podporu mediální výchovy a mediální gramotnosti. Do...
V těchto dnech díky podpoře Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy intenzivně školíme žáky 1. a 2. stupňů ZŠ v problematice online...
V těchto dnech jsme úspěšně dokončili novou knížku o rizicích a příležitostech umělé inteligence, kterou jsme připravili ve spolupráci s...
Vzhledem k tomu, že projekt E-Bezpečí je realizován na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, využívá k propagaci témat spojených s bezpečnějším používáním internetu rovněž potenciálů svých studentů – budoucích asistentů pedagogů, učitelů, případně sociálních pracovníků. Kromě výběrových workshopů, přednášek či odborných stáží a praxí (realizovaných např. v rámci projektu E-Synergie), kterých se studenti účastní, nabízí pracovníci projektu studujícím možnost vytvářet různé typy závěrečných prací zaměřených na výše uvedené téma.
V průběhu dubna 2012 byly publikovány unikátní výsledky výzkumu Univerzity v Britské Kolumbii (Kanada), které srovnávají tradiční šikanu a kyberšikanu. Potvrzují, že dynamika kyberšikany je jiná, než u tradiční šikany, čemuž je třeba přizpůsobit preventivní programy a specifickou intervenci.
Výzkum, zahrnující téměř 18000 respondentů ve věku 10-18 let, potvrdil, že cca 25-30 procent oslovených dětí bylo zapojeno do kyberšikany. Co je ale velmi důležité: 95 % vnímalo kyberšikanu pouze jako vtip, který neměl oběti ublížit, pouze 5 % respondentů připustilo, že kyberšikana probíhala s úmyslem ublížit druhému člověku. Dr. Jennifer Shapka, jedna z realizátorů výzkumu, uvádí, že "mladí lidé podceňují dopad kyberšikany na oběť (i když je kyberšikana myšlena jako žert)".