Remove
O kybernetických útocích na děti, které využívají sociální síť GIFYO, jsme vás informovali již v minulosti. Útočníci tehdy využívali k útokům falešné profily a sofistikované metody manipulace, v rámci které děti agresorovi odesílaly intimní materiály. Od začátku letošního roku již poradna projektu E-Bezpečí zachytila 4 nové případy, které jsou velmi podobné již dříve zdokumentovaným útokům...
Kauza diskusních skupin na sociálních sítích s názvem “roztahovačky” zaplnila v posledních dnech přední strany bulvárních i seriózních deníků. Média se těchto případů chytají, ždímají je a recyklují informace o částečně či úplně obnažených dívkách, jejichž fotografie jsou na sociálních sítích (zejména Facebooku) hanobeny, každým dnem vznikají nové a nové skupiny.
Kyberšikana, jeden z nejnebezpečnějších fenoménů dnešní doby, si opět vybrala svou daň, a to v podobě života teprve dvanáctileté dívky jménem Rebecca Ann Sedwick. K sebevraždě dohnaly zoufalou Rebeccu dvouleté útoky ze strany patnácti dívek navštěvujících stejnou základní školu – Crystal Lake Elementary School. Spolužačky ji podrobily nejen klasické školní šikaně, ale doslova ji též terorizovaly prostřednictvím různých textových a fotografických odkazů, v nichž se neštítily navádět ji i k sebevraždě: „Měla bys zemřít.“, „Proč se nejdeš zabít?“ atp. Popudem k takovémuto jednání byl údajně děvčatům spor o chlapce, se kterým měla Rebecca jednu dobu chodit.
Zábavná amatérská videa uživatelů internetu se těší velké oblibě poměrně dlouhou dobu. Přináší pohled na realitu, baví neotřelým způsobem. Autoři těchto videí mohou být buď účastníky dané situace, nebo jen její pozorovatelé. K portálům se zábavnými videy nepatří v dnešní době jen youtube.com nebo stream.cz. Videa se rozšířila i na stránky určené pro zábavu dospělých. Tyto stránky se nezajímají jen o vtipem sršící zábavné nahrávky, v různých sekcích nalezneme mnohdy videa brutální a pornografická. Autoři amatérských videí musí očekávat nejen pozitivní reakce.
Jaké zkušenosti mají žáci jedné z olomouckých základních škol s kybernetickou šikanou? Na tuto i další otázky měl za úkol odpovědět výzkum, který se konal na přelomu ledna a února na ZŠ Hálkova v Olomouci a jehož cílem bylo zmapovat, jaké zkušenosti mají s kyberšikanou žáci zdejšího druhého stupně.
Ovlivní konverzační umělá inteligence mezilidské vztahy?
(Ne)zhloupne lidstvo díky umělé inteligenci?
Předvánoční nakupování na internetu: Jak se vyhnout podvodům a finančním pastem
Čeští žáci a umělá inteligence: Jak AI mění vzdělávání?
Online poradna E-Bezpečí: Jak pomáháme zvládat rizika na internetu v roce 2024