Remove
V poslední době se na sociálních sítích šíří fámy, že logo žáby Rainforest Alliance na potravinách znamená, že tyto produkty obsahují přidaný hmyz. Toto tvrzení je zcela nepravdivé a jedná se o hoax.
Sociálními sítěmi se šíří obrázek „inzerátu”, ve kterém Česká televize údajně prostřednictvím portálu Jobs.cz hedala komparzisty na demonstraci proti strachu, která se konala 30. října 2022. Jde však o fotomontáž. Jak už to u podobných fotomontáží bývá, okamžitě vyvolala vlnu emocí a velmi rychle se rozšířila internetem.
Dnes si představíme podvodnou reklamu Fit Moringa, která se objevila v reklamním prostoru několika českých internetových portálů. Uděláme si základní fact-checking a ověříme si, zda je reklama skutečně pravdivá, nebo zda si s námi její tvůrci spíše hrají, aby nás přiměli k nákupu předraženého nefunkčního výrobku.
Komentář: K debatě o mobilních telefonech ve škole
Neviditelný útok: Homoglyfy a homografy jako zbraně kyberzločinců
Fenomén svlékacích aplikací - počet případů roste, obrana je obtížná
Digiday #20 - AI pod kontrolou
Digitální wellbeing: Co to je a proč je důležitý?
Logo žáby neoznačuje hmyz v potravinách, jde o hoax
ICQ končí: Konec jedné éry internetové komunikace
Andrej Babiš se stal symbolem online podvodných investic, mnoho z nich zneužívá jeho podobu