Na první pohled je patrna celá řada odchylek od běžné inzerce České televize:
Závěr: Jde o podvrh, cíleně vytvořenou dezinformační koláž.
Zahlédli jste někde na sítích tento “inzerát”? Tváří se jako inzerát CzechTV, ale s ČT nemá vůbec nic společného!!#SpolečněprotišířeníFakeNews pic.twitter.com/cei9K4snsj
— Česká televize (@CzechTV) November 3, 2022
Podvržený inzerát můžeme klasifikovat jako dezinformační, protože byl vytvořen a rozšiřován záměrně - s cílem poškodit Českou televizi, poškodit Milion chvilek pro demokracii jako svolavatele demonstrace a zároveň oslabit důvěru v demokratický systém tím, že snižuje důvěryhodnost veřejnoprávního média.
Vytvořit dezinformaci tohoto typu je velmi snadné, zvládne to i naprostý laik - a to dokonce bez nutnosti umět pracovat v grafickém editoru. Nástroje pro vytvoření tohoto typu materiálu totiž obsahuje i již samotný prohlížeč webových stránek. Samotný proces vytváření fotomontáže z původního zpravodajského serveru popisujeme zde. Proto si skutečně dávejme velký pozor na to, co sdílíme, především zpozorněte v situaci, kdy v nás sdílená zpráva vyvolává silné emoce.
Pro E-Bezpečí,
Kamil Kopecký,
Univerzita Palackého v Olomouci
Další hoax o demonstraci Milionu chvilek uráží Českou televizi. Manipulatori.cz
https://manipulatori.cz/dalsi-hoax-o-demonstraci-milionu-chvilek-urazi-ceskou-televizi/
{loadposition reklamagoogle2}