Nejčetnějšími školami identifikovanými formami rizikového chování žáků je dlouhodobě záškoláctví, šikana, verbální agrese vůči učiteli; následuje poškozování majetku, vandalismus a agrese, násilí, ublížení na zdraví. Podíl škol, které řešily alespoň jeden z výše uvedených případů rizikového chování, kolísá dlouhodobě v meziročním srovnání kolem stabilních hodnot, k výraznější změně došlo jen v případě kyberšikany. Ve srovnání se školním rokem 2016/2017 vzrostl ve školním roce 2018/2019 podíl škol, které toto rizikové chování řešily, z 20,5 % na 29,9 %. Tento stav může souviset s rostoucími zkušenostmi pedagogů s identifikací této formy rizikového chování žáků a skutečností, že téměř každý žák vlastní nějaký informační a komunikační prostředek nebo má k němu přístup.
Celou zprávu si můžete stáhnout zde.